Sedem dní v pivnici (recenzia detskej knihy)

Autor: Eva Víteková | 2.10.2012 o 7:00 | (upravené 2.10.2012 o 9:05) Karma článku: 5,80 | Prečítané:  1270x

Na túto milú knižku som naďabila náhodou. Prečítala som si v regionálnych novinách článok o tom, že získala titul „Najkrajšia detská kniha roka 2011”. A keďže pravidelne dcérke dopĺňam knižnicu slovenskými titulmi počas návštevy Slovenska, v čase letných prázdnin som ju vyhľadala a kúpila. Nadchlo ma, že kniha je pôvodná slovenská a nie je to preklad z iného jazyka. Aj ilustrácia na obale ma oslovila, kedže deti do určitého veku zaujímajú knihy len s obrázkami. Ak hľadáte darček pre deti vo veku 5-10 rokov, tak táto kniha je ideálna. Menším deťom môžete knižku predčítať a tie väčšie si dobrodružný príbeh prašiškriatka Celestína odohravajúci sa v pivnici s radosťou prečítajú samé.

Knihu som kúpila mojej sedemročnej dcérke a keďže ona slovenské knižky radšej počúva z môjho podania, pustili sme sa pred spaním do nej.

Dobrodružstvá sa odohrávajú počas 7 dní, každý deň je popísaný v dvoch kapitolách. Teda ak pred spaním zvládnete prečítať 2 kapitoly, za týždeň máte dobrodružstvá prašiškriatka Celestína "prežité". Moju dcéru je problém nahnať večer do postele, ale v očakávaní ďalšieho prašiškriatkoveho dňa sa tam doslova pýtala...;)

Príbeh sa odohráva tak trochu v strašidelnom prostredí pivnice, kde prašiškriatok žije so svojimi rodičmi. Rodičia sa mu však stratia a tak sa smutný Celestín vyberie rodičov hľadať. Po ceste sa zoznámi s namyslenou Moľou a citlivým Pavúkom s umeleckou dušou, ktorí mu pomáhajú hľadať rodičov. Každý deň Celestína a jeho nových priateľov čaká nové dobrodružstvo, počas ktorého objavujú pre nich veľký a tajomný svet pivnice. A tiež každý deň sa zoznámia s ďalšími obyvateľmi pivnice, ktorých doposiaľ nepoznali.

Kniha je písana veľmi pútavo pre deti a aj dospeláci si tam nájdu miesta na zamyslenie. Jednotlivé postavičky z knihy, verne kopírujú správanie ľudí a ich negatívne aj pozitívne vlastnosti. A napriek pochmúrnemu pivničnému prostrediu a vážnej téme - hľadania rodičov, sa v každej kapitole nájde aj humorný moment, ktorý vyčarí úsmev na tvári malých aj veľkých ;)...

My sme knihu „zhĺtli” za pár dní a teraz sa dcérka k nej vracia sama a najzaujímavejšie časti si teraz číta znova a znova...

(Knihu napísal Peter Karpinský a vyšla vo vydavateľstve Perfekt)

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov